Forefront stärker strukturkapitalet med tjänster från Cinode

september 14, 2015 · Pressmeddelanden

Skrivet av: Mattias Loxi

Forefront Consulting Group är konsultföretaget som tar ett helhetsgrepp på kundernas digitala utveckling. Företaget lever som de lär och tecknar avtal med Cinode för en lättare hantering av kompetenser och konsultprofiler.

Sedan starten 2008 har Forefront vuxit organiskt till nära 180 konsulter, med kontor i Stockholm, Malmö, Halmstad samt en utvecklingsenhet i Xían (Kina).

Cinode blir en viktig del av vårt strukturkapital med uppdaterade kompetenser och konsultprofiler. Våra kundansvariga kan enkelt och smidigt hantera konsulternas säljande profiler och ha all kompetens samlad vid upphandlingsarbeten. Samtidigt finns flexibilitet att utveckla profileringen i linje med vårt varumärke”, säger Peter Lundmark, Chief Marketing Officer på Forefront.

Forefront får nu ett verktyg som gör det enkelt för alla medarbetare att söka på varandras kompetenser. Försäljningen stärks genom Cinodes smidiga stöd för paketering av konsulternas erfarenheter till rätt förfrågningar och offererade uppdrag.

Vi är mycket glada över att välkomna Forefront till Cinode. Tjänsten är tillgänglig för alla, något vi tror ger involverade och engagerade medarbetare. Det är glädjande att Forefront ser dessa fördelar och inkluderar Cinode som en del av företagets strukturkapital”, säger Mark Kantor, affärsutvecklare på Cinode.

Under kort tid har Cinode vunnit flera affärer med sitt nischade verktyg för konsultbolag.

Ett tydligt erbjudande och en attraktiv användarupplevelse stödjer vårt varumärke både som leverantör och arbetsgivare vilket gör att Cinode passar mycket väl in som ett av våra informationsnav”, säger Patrik Ljungberg, Chief Performance Officer på Forefront.

Cinode erbjuder en helhetstjänst för konsultbranschen. Intresset för molntjänsten fortsätter öka i allt högre takt för företag inom IT- och Management, teknik samt webb- och designbyråer.

Mattias är en av grundarna till Cinode där han arbetar med sälj och marknad. Han driver Cinodes marknadsföring genom Sveriges mest populära blogg inom konsultbranschen samt det uppskattade nyhetsbrevet "Veckans konsultnyheter". Dessutom kör han Konsultpodden. Lägg gärna till mig på Linkedin https://www.linkedin.com/in/mattiasloxi/

Du kanske också gillar...

Alla inlägg