inUse väljer Cinode för effektiv CV- och kompetenshantering

februari 9, 2015 · Pressmeddelanden

inUse, nordens största digitala byrå inom användarvänlighet, har tecknat avtal med Cinode för sin talanghantering.

inUse startades 2002 av fem konsulter. Visionen var att förändra världens syn på IT. Sedan dess har bolaget växt snabbt och finns nu i Stockholm, Göteborg och Malmö. Företaget, som idag är ledande inom interaktionsdesign, får nu en onlineplattform för att strukturera sina medarbetares cv:n och kompetenser.

”Vi är väldigt glada att just användbarhetsexperterna på inUse har valt Cinode för sin talanghantering. Det visar att vårt fokus på att göra en snygg och lättarbetad molntjänst för konsultbolag har slagit väl ut”, säger Daniel Glendor, vd för Cinode.

Med molntjänsten får inUse ett verktyg för att kunna söka på samtliga medarbetares kompetenser och en kompetensinventering i realtid. I kunddialogen blir det enkelt att skapa och presentera träffsäkra och enhetliga konsultprofiler.

För medarbetarna blir det både lättare och roligare att ta del av kollegornas erfarenheter, vilket stärker sammanhållningen inom bolaget.

”Vi fastnade för enkelheten och de smarta funktionerna som kommer att underlätta och spara tid i vårt dagliga arbete. Snyggt och lättarbetat”, säger Kristina Anderberg, HR-Manager för inUse.

Under hösten och vintern har Cinode utökat sitt erbjudande med funktioner för kund-, offert- och kontraktshantering, inklusive beläggningsplanering.

”Vi erbjuder nu en helhetstjänst för konsultbranschen. Sista tiden har vi märkt att intresset för Cinode varit stort bland konsultbolag och vi aktiverar nu flera kunder i veckan”, säger Daniel.

inUse är en digital byrå med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm.
inUse är en digital byrå som gör allt från intranät och komplexa system till webb, appar och utveckling av nya produkter och tjänster. Bolaget levererar lösningar som stärker våra kunders affärer, deras varumärken och digitala utveckling.

Den digitala byrån älskar utmaningar och strävar alltid efter att göra kunderna nöjda och användarna lyckliga. Helt enkelt kärlek vid första klicket!