Academic Work väljer Cinode

september 22, 2015 · Pressmeddelanden

Skrivet av: Mattias Loxi

Academic Work tecknar avtal med Cinode för kompetens- och uppdragshantering samt beläggningsplanering. Affären omfattar utvalda verksamheter inom Affärsområde IT i ett första steg.

Med Cinode får våra konsulter ett tillgängligt och lättarbetat kompetenskonto som ger oss förutsättningarna att snabbt agera på affärsmöjligheter och samtidigt koll både på våra uppdrag och vår beläggning. Med Cinode kommer vi dessutom snabbt kunna paketera träffsäkra konsultprofiler”, säger Micael Holmström, koncernansvarig för affärsutveckling inom IT och Teknik för Academic Work.

Cinode erbjuder en helhetstjänst för konsultbranschen. Intresset för molntjänsten fortsätter öka i allt högre takt för företag inom IT- och Management, teknik samt webb- och designbyråer.

Vi är mycket glada över att välkomna Academic Work till Cinode. Tjänsten ger Academic Work möjligheter att hålla information tillgänglig för alla, något vi ser ger involverade och engagerade medarbetare och ökat samarbete inom organisationer. Det är glädjande att Academic Work ser möjligheterna och vill växa tillsammans med oss”, säger Anders Hagberg, säljansvarig för Cinode.

Micael tycker att tjänsten är lätt att arbeta i och passar mycket väl in i den fortsatta utvecklingen av Academic Works verksamhet.
Vi ser att enkelheten och tillgängligheten i användarupplevelsen ger oss koll samtidigt som tid sparas för oss alla”, säger han.

Academic Work
Academic Work är mötesplatsen mellan arbetsgivare och Young Professionals. Det har vi varit sedan 1998 och under den tiden har nästan 100 000 Young Professionals startat sin karriär hos våra kunder, genom oss. Och det är vi väldigt stolta över. Idag mer än någonsin behöver vi arbetsgivare ta vara på nästa generations ambition, för att kunna utveckla och driva framgångsrika organisationer även i framtiden. Därför måste vi skapa och utveckla nya mötesplatser för att sänka tröskeln mellan det stora kompetensbehovet i många branscher och den oupptäckta potentialen. Vi måste ge människor möjligheten att uppnå sin potential där den behövs som mest.

Mattias är en av grundarna till Cinode där han arbetar med sälj och marknad. Han driver Cinodes marknadsföring genom Sveriges mest populära blogg inom konsultbranschen samt det uppskattade nyhetsbrevet "Veckans konsultnyheter". Dessutom kör han Konsultpodden. Lägg gärna till mig på Linkedin https://www.linkedin.com/in/mattiasloxi/

Du kanske också gillar...

Alla inlägg