Cinode lanserar idolbilder på profiler inom konsultbranschen

Cinode utökar sin affär genom ett nytt affärsområde som fokuserar på att trycka idolbilder på profiler inom konsultbranschen.

”Konsultmarknaden är hetare än någonsin och vi ser ett enormt intresse av alla fantastiska personerna bakom konsultbolagens varumärke. Att samla idolbilder på profiler i konsultbranschen kommer bli det nya heta både på skolgården men framförallt på alla arbetsplatser”, säger Mattias Loxi, marknadsansvarig och medgrundare av Cinode.

Cinode har en uttalad strategi att satsa på content marketing, där bloggen och ”Veckans konsultnyheter” utgör en betydande del. De håller även föreläsningar och seminarier om trender inom konsultbranschen. Kvalitativt innehåll skapas samtidigt som bolaget stärker sitt nätverk. Produktionen av idolbilderna går helt i linje med företagets fokus kring just content marketing.

”Vi har redan tryckt upp vår första serie av idolbilder – det är en limited edition som vi tror kommer få ett stort samlarvärde framöver. I den första serien finns bland annat alla de väldigt eftertraktade medarbetarna på Cinode representerade. Ett paket med åtta bilder kostar 299 kronor och kommer säljas hos de stora livsmedelshandlare samt online. Vi vet att det är redan är folk som står i kö för att få tag i vår första serie, säger Julia Thelin, sälj- och marknad på Cinode.

Cinode är ledande inom verktyg som effektiviserar konsultaffären. Bolaget växer snabbt på den nordiska marknaden med tiotusentals användare i fler än 15 länder. Genom att samla kompetens, konsultprofiler, uppdrag, beläggning, underkonsulter samt kompetensförsörjning i en och samma plattform uppnår konsultföretag enorma vinster.

”Det här med idolbilder är både roligt och innovativt. Vi tror att det här kommer bli en riktig hit och skapa ännu mera samarbeten i branschen när personer vill byta bilder mellan varandra. Med vår nya webbsida, www.cinode.com/idol-cards/ går det även att skicka förfrågningar på nya personer till kommander serier. Hela konceptet stödjer även vår andra affär med ledande onlinelösningar för att driva konsultaffären effektivt”, avslutar Mattias Loxi, marknadsansvarig på Cinode.