Cinode värvar affärsutvecklings- chef från Nasdaq OMX

augusti 20, 2013 · Pressmeddelanden

Till hösten förstärks Cinode med rekryteringen av Magnus N Andersson som närmast kommer från en tjänst som Sales Executive hos NASDAQ OMX i New York.

– Vi är väldigt glada över att få välkomna Magnus till Cinode. Hans långa erfarenhet inom försäljning, resursplanering och program management kommer bli en stor tillgång inom företaget, säger vd Daniel Glendor.

Magnus Andersson har mer än 25 års erfarenhet av försäljning, internationell projektledning och managementkonsultande. Han har bland annat arbetat för Utrikesdepartementet, SEB, NASDAQ OMX samt som egenkonsult. Under de senaste åren har han bland annat varit ansvarig programchef för flera av NASDAQ OMX stora projekt för införandet av börsteknologi för finansindustrin i Tokyo, Kuwait och New York. Magnus kommer att börja den 1 september med ansvar för affärs- och produktutveckling inom Cinode.

– De möjligheter jag ser med Cinodes pågående utveckling av tjänster är otroligt spännande, vi är på väg att skapa en portfölj av onlinetjänster för talanghantering som kommer att ge konsultbolag och större köpare av kompetens att vid rätt tillfälle hitta och tillsätta de bästa resurserna för sina kritiska utvecklingsprogram. Det här är frågor som jag har jobbat med i många år, nu ser jag äntligen möjligheten att realisera innovativa lösningar för de problem som finns inom Talent Management säger Magnus Andersson.